Very lekker braaien! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Very lekker braaien! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Very lekker braaien!

Door: Laura Pijpers

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Voor de mensen die denken: "alweer een reisverslag?!". Mijn doel is om er elke week eentje te schrijven, ookal zijn ze maar klein en compact. Zo blijf ik toch een beetje in contact met het thuisfront!

Feit is, helaas, dat ik deze week niet zoveel heb uitgevoerd. Het werk is een beetje eentonig en ik kan nu na twee weken een reservering maken. Heel chill dus dat ik sinds vandaag van afdeling heb gewisseld met Cato. Vanaf nu zit ik twee weken op de Meeting & Events afdeling en zit zij in Reservations. Het idee is namelijk dat ik om de zoveel weken van afdeling verander zodat ik alle aspecten van het hotel een beetje mee kan maken. Zo ga ik ook nog een paar weken in de Concierge (wat niet alleen lampen vervangen is...) Housekeeping, Front Office en uiteindelijk ook Finance afdeling stage lopen. Het enige jammere hieraan is dat ik telkens na een paar weken 'afscheid' moet nemen van mijn collega's! Maar dat zien we dan wel weer!

Naast mijn super stressvolle werkweek (ahum) heb ik dit keer echt een heel chill en rustig weekend gehad... Nouja, dat was het plan. Uiteindelijk hebben we twee keer gebraaid, zo heet een BBQ hier, en hebben we een poging gedaan tot uitgaan, die helaas jammerlijk is mislukt.

De braai hier is eigenlijk hetzelfde als een BBQ van thuis. Je maakt een BBQ/Braai aan, legt het vlees erop en eet het op... Simple as that... Het enige verschil zijn de dingen die ze er hier opleggen. Lamsvlees en boerewors (nee ik spel het niet verkeerd) zijn hier wel een beetje de favoriet. Boerewors is eigenlijk een soort saucijs, alleen dan iets meer gekruid, waardoor er net iets meer smaak aan zit dan de bij ons bekende barbecueworstjes.

Na de eerste braai op zaterdag was het super leuke idee naar boven gekomen om Greenside te ontdekken. Dat is een bekend uitgaansgebied vlakbij Johannesburg, denk ik... Zoals de meesten waarschijnlijk wel weten ben ik topografisch niet zo heel begaafd. Dus eigenlijk kan het overal wel liggen. Maar, om bij het verhaal te blijven, we kwamen daar pas om 1.30 uur aan. Vrij normaal om dan nog even te stappen zou je denken. Nou... Fout gedacht. Elke kroeg, club en bar sloot om 2.00 uur 's nachts. Oftewel, we hebben een taxi genomen voor welgeteld 1 biertje. Nu weten we in ieder geval voor de volgende keer dat we iets eerder moeten vertrekken, dus op zich is het niet voor niks geweest!

De braai van zondag was gewoon bij ons thuis en in het teken van de verjaardag van onze buuf. Echt heel gezellig! Maar door ons nachtelijke "avontuur"' waren we toch wel een beetje moe geworden. Heel laat is het dus zondag niet geworden.

Bij dezen wil ik van de mogelijkheid gebruik maken om mijn familie te bedanken dat ze even de verjaardag van mijn lieve broertje wilden onderbreken om gezellig met mij te skypen!

Alvast gefeliciteerd Rick! En een hele dikke luchtkus vanuit het zonnige zuiden!

Adios en tot volgende week!

  • 24 Februari 2014 - 21:00

    Brenda:

    Hee Laura,

    Wat prettig om te lezen dat je van plek gewisseld bent. Zo eentonig is na een tijdje ook wel genoeg geweest.
    Cool die verhalen zo! Probeer dat vast te houden inderdaad.
    Al lekker bruin? Haha. We gaan zaterdag maar eens beginnen met Carnaval en houden het droog hopelijk. Zullen er eentje op jou drinken. De weekjes vliegen voorbij zie je wel. Of vind je het langzaam gaan daar?

    Tot lees! Groetjes

  • 24 Februari 2014 - 22:14

    Je Lieve Papsie:

    Goed dat je de wekelijks blog bij houdt...ook wordt ook door diverse klantjes bijgehouden haha...fijn dat het allemaal goedgaat daar ....
    xxxxxxx-jes

  • 24 Februari 2014 - 23:04

    Angelique Faes:

    Haa die Laura, wat leuk weer om van jou iets te horen. Weer een leuk verhaal. En goed geschreven ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes van de Faesjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 12532

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: