Dat was 'm dan! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Dat was 'm dan! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Dat was 'm dan!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zojuist heb ik al mijn koffers ingepakt en de rest van de zooi in de prullenbak gegooid. Vandaag was mijn laatste stagedag en morgen zal meteen mijn laatste dag in Zuid Afrika zijn. Afscheid nemen was heel raar, want dit keer weet ik niet 100% zeker of ik ze ooit wel terug ga zien. Maar wie weet waar de toekomst me brengt...

De afgelopen vijf maanden waren echt onwerkelijk. Nu komt het cliché gedeelte: veel ups en downs gehad, veel geleerd maar ook andere mensen wat kunnen leren, momenten die ik nooit meer zal vergeten maar ook momenten die ik het liefst zo snel mogelijk vergeet... Zuid Afrika voor mij was een pittige, geweldige, leerzame en onvergetelijke ervaring.

Ik had het voor geen goud op de wereld willen missen en maar goed ook want zo'n stage is helaas niet gratis! Maar het is het elke cent waard geweest.

Voor nu sluit ik graag deze blog af met een bedankje aan iedereen die mijn blogs met plezier heeft gelezen, ik heb altijd van jullie reacties genoten!

Tot over 2 dagen! :)

Baie Dankie Suid Afrika en tot wederziens!

Veel liefs, kusjes en knuffels;

Vanuit een heel leeg kamertje

  • 11 Juli 2014 - 23:49

    Je Daddy:

    Tot snel lieve schat dat je maar een goeie vlucht richting Hollanda mag hebben...tot zondag liefje.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Papsie

  • 11 Juli 2014 - 23:56

    Conny:

    Heel leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad daar.... nu weer lekker naar huis naar je lieve familie ! Een hele goede en veilige vlucht terug naar Nederland. Conny ...een klantje van je papa

  • 12 Juli 2014 - 00:58

    Jolanda Van Dongen:

    Jij komt thuis als een rijk mens, met een boel levenservaring die je anders nooit gehad zou hebben. Vroeg of laat komt dat van pas!! Goeie reis naar huis en wel thuis!! Groetjes Jolanda van Dongen (nichtje van je moeder)

  • 12 Juli 2014 - 10:22

    Angelique Faes :

    Hoi Laura,
    Ik heb altijd genoten van je verslagen. Maar we zien je weer graag terug in Gilze.
    Veilige reis terug Laura!
    Groetjes angelique

  • 12 Juli 2014 - 10:33

    Monique Huibers:

    Hoi Laura, ik heb steeds genoten van je verhalen. Wat een schitterende ervaring is dit voor je geweest. Ik wens je een hele goede terugreis naar huis.

  • 12 Juli 2014 - 10:40

    Mama:

    Lieve schat,

    Wat heb je genoten van Afrika: bungeejumping, Kruger Park, zwemmen met dolfijnen, Kaap de Goede Hoop, Kaapstad, Mozambique, allerlei bijzondere gerechten op en nog veel meer speciale ervaringen. Knap hoor dat je dit allemaal in je vrije tijd hebt kunnen doen, want je moest natuurlijk wel hard werken op je stage. Je hebt lovende woorden over je kwaliteiten en talenten gekregen en die kun je toch maar weer even in je zak steken.We zijn ontzettend trots op jou dat je jezelf zo goed hebt weten te redden, want het zat je niet altijd mee. Je verbaasde me hoe goed je alles regelde toen je laptop uit je afgesloten kamer was gestolen, ontzettend knap voor iemand van jouw leeftijd. Doordat je ervoor had gezorgd dat er diezelfde dag nog nieuwe en extra sloten werden geplaatst en er ook nog camera's kwamen te hangen, kon je moeder ook weer slapen. Je laatste uurtje in Afrika gaat nu echt in en dan gaat je terugreis van start. Hopelijk heb je een fijne reis.

    Bereid je maar voor op de langste knuffel van je leven, want die ga jij morgenmiddag krijgen.

    xxx
    je mamsie

  • 12 Juli 2014 - 11:21

    Rick:

    Ik neem aan dat het heel leuk geweest was, nu maar weer naar het regenachtige Nederland. Kan niet wachten tot morgen wanneer je terug komt.
    Groetjes je broertje

  • 12 Juli 2014 - 13:42

    Sanne:

    Ik ben blij dat je zo genoten hebt, maar ik kan gewoon niet langer wachten! Tot morgen lieve Laura!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2220
Totaal aantal bezoekers 12527

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: