12 days left... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu 12 days left... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

12 days left...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het aftellen is nu echt begonnen, vooral nu al mijn leuke tripjes en vakanties erop zitten. Alles waar ik een paar weken geleden nog naar uitkeek zoals Mozambique, Durban en Kaapstad is nu gewoon voorbij... Het enige wat nog over blijft is twee weken in de Finance afdeling werken.

Gelukkig heb ik dus genoeg tijd om na te genieten van ons tripje naar Kaapstad! En tevens ook nog een beetje bij te komen! De eerste dag was meteen de heftigste (voor mij dan) want Nienke, Mitchel en ik gingen in de auto op weg naar Cape Point en Cape of Good Hope. Wat op zichzelf al een hele mooie route was om te rijden. Eenmaal daar aangekomen zagen Nienke en Mitchel een prachtig pad naar boven lopen, terwijl ik alleen maar stenen kon zien. Deze onervaren hiker mocht dus even lekker gaan klimmen en klauteren. Had ik even geluk dat ik mijn hakken thuis had gelaten! Ondanks dat ik continu in mijn eentje er achteraan aan het strompelen was hebben we samen de "top" bereikt! Met als beloning een waanzinnig mooi uitzicht!

Op dag 2 in Kaapstad was het helaas bewolkt, dus hebben Nienke, Milo en Kevin (die we ook tegen waren gekomen in Kruger National Park) en ik lekker de toerist uitgehangen. Natuurlijk konden we een ritje in de Hop On - Hop Off bus niet achterwege laten. Dit is een knalrode dubbeldekker met een open dak waar je lekker in het Nederlands verhaaltjes over de toeristische hoogtepuntjes van Kaapstad kon luisteren. Al hadden we die dag niet zo veel zin om het Hop Off gedeelte uit te proberen dus hebben we alleen het geklets over zongebruinde lichamen begluren vanachter je zonnebril (say what?) en nog meer flauwe Nederlandse grappen aangehoord. Natuurlijk hebben we de dag afgesloten met een wijnproeverij en een lekker etentje.

De volgende dag zijn we weer met de toeristenbus gegaan omdat we zelf helaas geen auto konden huren. Dat mocht de pret niet drukken want de tweede keer konden we zowat de hele tour zelf vertellen! Meteen even bij het District Six Museum gestopt om rond te kijken, dit is een museum over het vernielen en weder opbouwen van een wijk in de tijd van de Apartheid. Het was gelukkig minder heftig dan het Apartheidsmuseum, omdat het vooral over de weder opbouw van de buurt ging. Maar daardoor niet minder schokkend. Na het museum besloten we ondanks het slechte weer toch de gok te wagen en een de kabelbaan naar de Tafelberg te nemen. Dat was niet zo'n strak plan. Het zicht had niet veel slechter gekund, we zagen niet eens het Exit bordje op de weg terug! Het was dus hopen op beter weer de laatste twee dagen!

Op aanraden van een klasgenootje die we tegenkwamen in Kaapstad zijn we vrijdag een wijntour gaan doen. Met een super gezellige tourgids hebben we drie verschillende wijngaarden bezocht. Ik kan met trots mededelen dat ik zelfs rode wijn ben gaan waarderen! Het is ongelooflijk maar waar en het gaat zelfs zo ver dat ik een fles rode wijn, ook al is het een Cape Blend, mee ga nemen naar huis!

De laatste ochtend was het zulk lekker weer dat we gauw nog even de Tafelberg op zijn gegaan voor een paar prachtige foto's vanaf een van de nieuwe zeven natuur wonderen.

Het was echt een heerlijke vakantie! Druk, maar ontzettend gezellig!

Nu nog even 12 daagjes zien te overleven en dan ga ik weer terug naar de zomer! Gelukkig maar want ik begin het hier toch best koud te krijgen...

Zoals altijd: veel liefs, kusjes en knuffels en tot over twee weken!

  • 30 Juni 2014 - 21:44

    Papsie:

    Nog ff volhouden... Wij tellen hier ook af...
    Xxx papsie

  • 30 Juni 2014 - 22:17

    Angelique Faes :

    Hoi Laura leuk om weer van jou te horen! Nog even twee weken en dan komt ze weer naar huis. Dan kunnen jullie pa en ma jou weer omhelzen. Tot over twee weken Laura . Groetjes de Faesjes

  • 30 Juni 2014 - 22:20

    Mama:

    Wat een leuk verslag weer meid! Tja, ervaring in bergbeklimmen hebben we je niet meegegeven, zulke vakanties hebben wij niet. Maar toeristje spelen kon je vast als de beste, daar ben ik van overtuigd, haha. Fijn dat je alsnog je mooie foto's hebt kunnen maken op de Tafelberg. Ze zijn echt schitterend. Ik ben heel benieuwd naar je andere foto's, maar gelukkig hoeven we niet lang meer te wachten.

    Het is goed dat je nu nog een paar "rustige" weken hebt, dan kun je je stage goed afsluiten. Hopelijk kun je dan uitgerust aan je terugreis beginnen, want als je eenmaal thuis bent is het party-hardy.

    dikke kussen en knuffels,
    je mamsie

  • 01 Juli 2014 - 00:30

    Sanne:

    Lieve zus!

    Wat heb je me toch goed verrast op mijn verjaardag!
    Ik heb er echt van genoten!!! <3
    Net als jij ben ik ook aan het aftellen voor jouw terugkomst!
    Zoveel zin in!

    Kusje van je zusje!

  • 01 Juli 2014 - 00:30

    Sanne:

    Lieve zus!

    Wat heb je me toch goed verrast op mijn verjaardag!
    Ik heb er echt van genoten!!! <3
    Net als jij ben ik ook aan het aftellen voor jouw terugkomst!
    Zoveel zin in!

    Kusje van je zusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 12529

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: