Hard werken in Housekeeping! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Hard werken in Housekeeping! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Hard werken in Housekeeping!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vorige week maandag ben ik begonnen in Housekeeping. Nu is dit een redelijk grote afdeling met verschillende functies zoals onder anderen de wasafdeling, openbare ruimtes, kamers schoonmaken en de supervisor positie. Maar de functie die ik heb, valt onder geen van allen. Ik ben nu namelijk sinds vorige week maandag verantwoordelijk voor de Stockroom. Dit houdt in dat ik de shampoo’s, conditioners, tandenborstels etc. aan de housekeepers mee moet geven, de stockruimte op moet ruimen en alles moet gaan tellen. Dit lijkt niet zo veel moeite, maar pfoe, erg leuk is het niet. Sterker nog, het is vrij geestdodend. Gelukkig is dit niet het enige wat ik hoef te doen. Dit is een beetje mijn projectje en ik ben dus in mijn vrije tijd bestandjes aan het maken om alle processen makkelijker te laten verlopen. Geheel vrijwillig natuurlijk! (Geen grapje!) Ik vind het namelijk best leuk om in Excel te werken en mee te denken hoe verschillende processen efficiënter kunnen. Liever dat dan omslachtig met allerlei verschillende formulieren die op ondertussen verouderd zijn en heel onhandig te verwerken zijn. Al met al valt het tot nu toe reuze mee, al ben ik wel echt elke dag hartstikke moe!

Afgelopen weekend heb ik een relax-weekend ingelast. Na een week zwoegen kon ik echt niks meer gedaan krijgen. Vandaar dat ik ervoor had gekozen om even naar de spa te gaan om een rugmassage te laten doen. Pfoe, wat had ik dat even nodig zeg! ’s Middags zijn Anjanet en ik nog even naar de bioscoop geweest (X-Men: Days of Future Past, erg gave film overigens!) om daarna naar een braai bij Nienke te gaan. Zoals altijd was het eten weer onwijs lekker! En de sfeer echt helemaal top! Maar helaas was ik erg moe door mijn vermoeiende week, dus ik kon niet al te lang blijven voor ik in slaap zou vallen. Op zondag heb ik even helemaal niks uitgevoerd. Echt werkelijk niets, het enige wat ik heb gedaan is even naar de winkel voor een wereldstekker, mijn was opgehaald en getankt. Dat was toch wel even lekker zo’n rustdagje!

Gelukkig heb ik nog meer relax-dagjes in het verschiet want komende donderdagnacht (vrijdag 04.00 uur) vertrekken Nienke, Eline en ik naar het (hopelijk) zonnige Mozambique! We zullen daar verblijven van vrijdag t/m maandag (dus mijn blog zal pas na maandag verschijnen) en hopelijk kunnen we even ontsnappen aan de ‘werksleur’! En ik hoop dat we dolfijnen kunnen zien en misschien zelfs met wilde dolfijnen kunnen zwemmen! Whoehoee! Can’t wait!

Lekker kort blogje deze keer ;) Volgende zal waarschijnlijk wel iets langer zijn!

Veel liefs, kusjes en knuffels vanuit Joburg!

  • 27 Mei 2014 - 22:33

    Mama:

    Hou vol lief housekeeperke van me. Goed van je dat je zelf de uitdaging opzoekt.Nog een paar avonturen en dan is het voorbij. geniet er nog maar lekker van. ik zoek intussen een laken en een paar stokken op voor 13 juli. xxx mamsie

  • 27 Mei 2014 - 22:44

    Laura:

    Haha daar moest ik toch even over nadenken! Dacht dat je een tent wou gaan bouwen haha! Te lang in Afrika gezeten denk ik, haha!

  • 27 Mei 2014 - 22:51

    Angelique Faes:

    Ha die Laura, leuk om weer een verhaal te lezen. Heel veel plezier in Mozambique! Groetjes angelique

  • 28 Mei 2014 - 00:28

    Papsie:

    wat ben de toch een leuk mopke he..geniet er maar lekker van tussen de bedrijven door ..doen wij ook hier.... Oja ik heb een poolbiljartje besteld die in de shop achter komt te staan, maar dat zul je al wel gehoord hebben van je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 12538

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: