Rawwrrr!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Rawwrrr!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Rawwrrr!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Afgelopen week was mijn eerste week in de Front Office afdeling. Eindelijk uit een kantoor en direct contact met gasten! De eerste paar dagen mocht ik telefoons opnemen, doorschakelen en roomservice bestellingen opnemen. Wat eigenlijk best wel saai is aangezien je minimaal de helft van de tijd op een telefoontje loopt te wachten. Donderdag en vrijdag mocht ik met Guest Relations meelopen, deze afdeling is verantwoordelijk voor het behouden van de relaties met (belangrijke) gasten. Echt heel interessant! En vandaag was mijn eerste dag achter de receptie. Niet echt mijn ding... Maar het zal wel moeten! Na deze week moet ik er namelijk nog 3 weken staan.

Dit weekend was weer echt een topweekend! Zaterdag rond een uurtje of 12 zijn we een vriendin van m'n buurvrouw op gaan halen om samen naar het Lion Park te gaan. Dit is een soort van Safaripark Beekse Bergen alleen dan beter zicht op de dieren en meer gericht op leeuwen en cheeta's.

We hadden ervoor gekozen om een guided tour te pakken, zodat we ook wat meer informatie over de dieren zouden krijgen. Dit was zowel een goed als een slecht idee, want de wegen waren echt belachelijk hobbelig dus prettig was het niet, maar het was best interessant om extra dingen te weten te komen over de dieren in het park. Zo is er bijvoorbeeld de film/documentaire "White Lion" in het Lion Park opgenomen, met de leeuw die daar nu nog steeds leeft, is de Springbock/Springbok de Happy Meal van Afrika (aangezien ieder roofdier het snelst een springbok te pakken heeft) en zijn de cheeta's zo tam dat je er zelfs naast kan lopen en ze kan aaien. Dat laatste hebben we trouwens (nog) niet gedaan. Wat we wel hebben gedaan is welpjes aaien en giraffen voeren! Zoals te zien is op de facebook foto's die mijn lieve moeder heeft geplaatst!

Na het Lion Park zijn we doorgereden naar Boksburg voor een overheerlijke braai met Nienke en haar collega's en buren. Man o man... Wat was dat lekker zeg! Ik heb veel dingen kunnen eten die ik nog nooit had geprobeerd! Gemsquash (ofzoiets), maïs, een of ander pittig goedje en struisvogel waren onder andere deel van de braai. Het heeft ongeveer 4 uur geduurd voordat alles klaar was gemaakt en opgegeten. Best wel een verschil dus met de barbecue die ik thuis gewend ben!

Maar de avond was nog lang niet voorbij! Na het eten hebben we nog even met z'n allen het spelletje "30 seconds" gespeeld. Hierbij moet je zoveel mogelijk woorden uitleggen in 30 seconden zonder het echte woord te gebruiken. Needless to say, dat ik allebei de potjes in het winnende team zat haha! Verder ben ik totaal niet competitief... Om te avond af te sluiten zijn we nog even naar de lokale bar/mini discotheek gegaan om daar de laatste restjes energie op te dansen.

Zondag was de chilldag van het weekend, 's ochtends een beetje in de zon gezeten (helaas ben ik daardoor nu zo rood als een kreeft) en lekker gebruncht bij de Mugg & Bean om daarna met een vol buikje terug te rijden naar Sandton. Waar de chillsessie zich voortzette. Nee, zondag heb ik niet zoveel gedaan... Ook wel eens lekker!

Nou, de eerste dag van de nieuwe week zit er alweer op, ben benieuwd wat de overige dagen me zullen brengen!

Iedereen een fijne week gewenst en tot de volgende maandag!

Veel liefs!

  • 17 Maart 2014 - 21:18

    Papsieee:

    Leuk dat het alweer maandag is zodat ik je vehaaltje weer kan lezen en met mij ook weer diverse klantjes van me die het ook bijhouden hahaha..
    Ik had natuurlijk het meeste al wel via mama meegekregen die me af en toe de foto's op de familie app laar zien hahahaha..
    Nou werkze weer komende week liefke...xxxxxx
    Doeiii....

  • 17 Maart 2014 - 22:05

    Annette Meeuwesen:

    Hoi Laura, heel erg leuk je wekelijkse verhalen! Zo te lezen heb je het erg naar je zin. En ja je moet natuurlijk op alle plaatsen binnen de organisatie waar je nu werkt ingezet kunnen worden, soms is dit leuk en soms iets minder passend maar overal steek je wat van op.
    Veel succes toegewenst deze week en we kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Vanuit Holland, greetz Hans en Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 12535

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: