Vliegen, wat een avontuur! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Vliegen, wat een avontuur! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Vliegen, wat een avontuur!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Het is avond hier in Johannesburg, de eerste dag zit er al bijna op... We hebben een erg productieve dag achter de rug ondanks alle problemen van de vlucht. Wat een gedoe zeg met de vliegvelden allemaal, uiteindelijk liepen heel veel dingen verkeerd. Nadat we eenmaal onze koffers hadden ingecheckt en de ouders hadden uitgezwaaid ging het fout.

De vlucht had een vertraging van een half uur, hierdoor zouden we in plaats van een uur nog maar een half uur hebben om de aansluiting in Londen te halen. We kwamen er al gauw achter dat we deze dan zouden gaan missen... Niet zo heel chill dus! Om dit te voorkomen hebben we wel 3 verschillende balie's (verspreid over het vliegveld) moeten bezoeken. Gelukkig konden ze de vlucht omzetten van British Airlines naar Air France, alleen helaas zaten we dan wel allemaal verspreid over het vliegtuig. Echt zuur... Online ingecheckt voor niks dus... Kon gewoon allemaal weer overnieuw...

En dat was alleen de incheckprocedure nog maar... Want zoals de meesten wel weten, was dit mijn eerste keer in een vliegtuig... Opzich viel het reuze mee, alleen het landen was de eerste keer heel raar... De tweede vlucht gingen we met een gigantisch vliegtuig, eentje met 2 verdiepingen! Daar voelde je gewoon helemaal niets van de turbulentie, maar wel een lichte kriebel in mijn buik bij de landing... Al met al viel het dus reuze mee!

Eenmaal geland in Johannesburg begon de stress over de koffers toch wel een beetje op te komen. Waren ze wel op het goede vliegveld afgeleverd? Waren ze langs Londen of Parijs? En was het wel goed gegaan? Tja, met zoveel gedoe hadden we het niet bepaald verrassend gevonden als onze koffers ergens in Parijs of Londen lagen. Gelukkig waren alle zorgen voor niks geweest en lagen ze gewoon netjes in Joburg op ons te wachten.

So far onze vliegreis, nu moesten we nog in Sandton komen... En wel met de gautrain, very exciting! Niemand van ons wist hoe je aan een kaartje moest komen en na het vragen aan de securrytie hadden we uiteindelijk alle drie een kaartje bemachtigd... Na de eerste trein gemist te hebben (kon er ook nog wel bij) kwamen we behoorlijk verlaat in Sandton aan.

Vanaf daar ging het redelijk goed, een beetje boodschappen gedaan, rondgereden op de linkerkant van de weg en kennisgemaakt met onze nieuwe buren...

Al met al dus een drukke, maar leuke dag gehad!

Sorry voor de slechte schrijfstijl, maar een van de redenen dat ik deze blog schrijf is omdat ik dat wil verbeteren!

• 09 Februari 2014 - 19:18

Irma Pijpers:

Wat leuk om al zo snel iets van je te horen,zo blijven we lekker op de hoogte,veel plezier verder

• 09 Februari 2014 - 19:23

Dennis Vernetten:

Wat een gedoe en stress allemaal laura! Maar fijn dat je godd bent aangekomen in Johannesburg! Heel veel plezier en succes toegewenst vanuit ons kikkerlandje en het mooie Gilze! Xxxxx

• 09 Februari 2014 - 19:53

Mama:

Wat een gedoe. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Nog een gezellige avond en voor morgen een leuk begin van je stage toegewenst. xxx

• 09 Februari 2014 - 22:10

Sanne Pijpers:

Heey zusje,
    Fijn dat je eindelijk op je bestemming bent!
    Gelukkig ging het uitzwaaien nog wel goed :p Dat hadden we toch maar goed gedaan, hè! :p
    Veel succes met je eerste stage dag en het settelen in het appartement :)
    XLiefs je zusje

• 10 Februari 2014 - 18:47

Peter Pijpers:

goed dat je veilig bent aan gekomen toch altijd spannend he dat vliegen haha geniet er maar lekker van