Uitstellen geblazen... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Uitstellen geblazen... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Uitstellen geblazen...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ondertussen is het alweer drie weken geleden sinds ik mijn laatste blog heb geschreven. Dit heeft vele redenen waaronder een gestolen laptop, vervelende werktijden, deadlines voor school en activiteiten op mijn vrije dagen. Gelukkig heb ik eindelijk een avondje vrij na het werken dus kan ik lekker op mijn gemakje een blogje schrijven.

Een paar weken terug heb ik met Nienke een fietstocht door Soweto gemaakt. Ik was heel erg benieuwd hoe de mensen op een groepje fietsende toeristen zouden reageren en, eerlijk is eerlijk, ik werd niet teleurgesteld. Alle kinderen kwamen uit straten, scholen en huizen gerend om met ons op de foto te gaan. Ze renden ons nog achterna en klommen op onze fietsen om een stukje mee te rijden! Super schattig! Ze wilden ook allemaal een high-five en een knuffel voordat we gingen. Tijdens de tocht zelf zijn we langs verschillende toeristische hoogtepuntjes gekomen zoals Vilikazi Street (waar Nelson Mandela heeft gewoond en Desmond Tutu nog steeds woont) en het Hector Pieterson plein. Wat ook erg grappig was aan de fietstocht dat het een overduidelijke volgorde had. Voorop fietste of de gids, of de Dutchies (Nienke en ik) aangezien de gids mega traag ging, daarna waren Polen (als ik het me goed herinner) en als laatsten, hoe kan het ook anders, waren de Amerikanen. Soms gingen ze zelfs te voet!

Tussen de fietstocht en afgelopen weekend is er niet veel spannends gebeurd op mijn vrije dagen, behalve dan een paar keer stappen, lekker uit eten gaan en shoppen.

Afgelopen weekend waren de ouders van Anjanet in Joburg en zijn we met z'n vieren naar het Rhino Lions park gegaan. Het is net zoiets als Lions Park, wat dus betekent dat de leeuwen, cheeta's, witte leeuwen en wilde honden apart van elkaar zitten en apart van de Impala's en Neushoorns om "ongelukjes" te voorkomen. Maar voordat we diertjes gingen spotten gingen we eerst even 60 meter naar beneden om de Wondergrotten te bezoeken. Dit was de eerste keer (naast Valkenburg) dat ik echt een grot in ben geweest en ik moet zeggen, het was behoorlijk indrukwekkend! Gelukkig had ik mijn wandelschoenen (ahum) aangedaan en was ik alles behalve uitgeput na al het traplopen. Ik was niet de enige die een beetje moe was dus voordat we weer de auto in stapten, aten we eerst nog even wat lekkers in het restaurantje.

Een van de leukste dingen van het park was de dieren crèche, waar heel veel schattige baby diertjes rondliepen. Baby nijlpaardjes, clouded leopards, servals, normale luipaardjes en een wit leeuwtje waren onder anderen daar te vinden. Cuteness overload!

Wat betreft mijn stage heb ik veel vooruitgang geboekt. Afgelopen weekend ben ik samen met mijn Front Office Manager de plaatsvervangende manager geweest, oftewel de Manager on Duty (MOD). Waarbij ik best veel heb geleerd! Vooral over het omgaan met moeilijke gasten en over wat er in het weekend allemaal gedaan moet worden. Helaas zit mijn tijd er in de Front Office er nu voor mij op en zijn er nog maar 8 weken over van m'n stage. Eerst zes weken Housekeeping en daarna nog twee weken accounts, waar ik ook echt heel veel zin in heb!

Nou, volgens mij zijn jullie weer helemaal up to date!

Veel liefs, kusjes en knuffels vanuit het immer zonnige Zuid-Afrika!

  • 19 Mei 2014 - 21:42

    Papsie:

    hehe eindelijk weer een blogje hahaha
    love you moppie...
    xxxxx papsie

  • 19 Mei 2014 - 22:57

    Mamsie:

    Wat is het toch heerlijk om weer een blog van je te kunnen lezen. Tuurlijk appen we regelmatig en af en toe skypen we, maar in je blog geef je zo mooi weer hoe je alles beleeft en ervaart. Inderdaad nog maar acht weekjes en dan is het voorbij. Maar zover is het nog niet, je bent er nog en kunt nog lekker genieten van al het moois wat Afrika te bieden heeft. Als toevoeging op je blog zal ik het schattig piepende baby servalletje op facebook zetten. Echt super cute :)

    Succes met Housekeeping, maar dat komt vast goed.

    Veel liefs, kusjes en knuffels van je mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12524

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: