Op safari in Kruger National Park! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Op safari in Kruger National Park! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Op safari in Kruger National Park!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Wauw, wat hebben we een geweldig weekend achter de rug! Het begon op donderdagavond in verband met Goede Vrijdag en eindigde gisteravond toen we na een uitputtend weekend weer thuis waren gekomen.

Donderdagavond waren we richting Boksburg vertrokken om gezellig samen te gaan eten en daarna "vroeg" naar bed te gaan. We hadden gekozen voor lekker onbeperkt pizza eten bij Panarotti's omdat dat lekker dichtbij was en ook nog eens goed betaalbaar. Tegen het eind aan begon het personeel in een keer te klappen en liepen ze richting onze tafel, want Nienke had blijkbaar het personeel ingefluisterd dat ik jarig ben (nouja, was). En dus kwamen ze voor me zingen en kreeg ik een verjaardagsijsje voor m'n neus.

In de nacht van donderdag op vrijdag waren we rond vier uur 's nachts vertrokken richting Kruger National Park. De route zelf was echt waanzinnig mooi! Overal mooie bergen, rotsen en kleine watervalletjes hier en daar. Het vakantiegevoel was toen al redelijk aanwezig! Half sluimerend en slapend hadden we de ontzettend lange route overleefd en konden we een beetje gaan settelen in ons kamertje van de bed&breakfast. 's Avonds hadden we een hele gezellige "Welkom in Phalaborwa - Braai" samen met de stagiaires die in de Sefapane Lodges stage lopen.

Gelukkig waren we wel redelijk op tijd weer thuis want 's ochtends ging de wekker rond vier uur. Alweer. We wilden namelijk als een van de eersten door de poort van Kruger Park aangezien er maar een bepaald aantal mensen in mag. Dus 's ochtends om half zes stonden we klaar om naar binnen te gaan. Helaas ging de poort pas om zes uur open en nadat we een half uurtje hadden gewacht, de zonsopgang hadden gezien en een plattegrond hadden aangeschaft gingen we dan eindelijk het park in! De eerste dag hebben we eigenlijk alleen maar olifanten, buffels, impala's, zebra's, giraffen, hippo's en héél véél vogels gezien. Aangezien we toch weinig andere dieren konden zien waren we in een keer fanatieke vogelspotters geworden.

Dag twee was gelukkig een stuk chiller! Helaas ging de wekker wéér absurd vroeg want deze dag gingen we een ochtendsafari doen met een gids! Het vroege opstaan was het sowieso waard want we hebben gewoon een LUIPAARD gezien!! Een luipaaaard!!! Ik was gewoon rustig naar links aan het kijken en ik zie in een keer een luipaard (ik dacht dat het een cheetah was) op ongeveer drie meter van de jeep af staan. Vol in beeld! En niemand had 'm nog gezien! Dus ik begin als een malle: "Stop stop stop! Cheetah, Cheetah, Cheetah!" te roepen. Iedereen dacht dat ik niet goed werd omdat ik in een keer aan het flippen was, maar ik was gewoon helemaal door het dolle heen! Toen we eenmaal de camera hadden gepakt was hij al naar achter gelopen dus het was een beetje moeilijk om nog mooie foto's te maken. Maar uiteindelijk is het gelukt en hebben we zeker één goede foto gemaakt.

In de middag gingen we lekker relaxen aan het zwembad met een boekje en een heerlijk cocktailtje om onszelf voor te bereiden op een avond/nacht safari. Deze begon om vijf uur en eindigde om acht uur 's avonds. Het was echt prachtig om de zonsondergang te zien met giraffen op de voorgrond. Verder waren er behalve uilen en impala's weinig dieren te zien. Tegen zevenen gingen we allemaal de auto uit om op de grond te gaan liggen en naar de sterren te kijken. Wat was dat ongelooflijk mooi. Al zou ik het proberen te beschrijven, dat zou het nooit helemaal kunnen omvatten wat we toen hadden gezien. Op de terugweg hebben we nog een hyena kunnen spotten en een paar Kameleon's die zich verstopt hadden in de bomen langs de weg.

Helaas was dat onze laatste safari (voor nu, want ik wil zeker nog een keer terug gaan!) en gingen we de ochtend erop richting huis. De terugweg was net als de heenweg weer prachtig. Het verschil nu was dat we de panorama route hadden meegepakt. Dat zijn drie verschillende plekken waar je ontzettend mooie foto's kunt maken. En een waanzinnig uitzicht hebt natuurlijk. Vanaf toen zijn we met een kleine omweg meteen door naar huis gereden want iedereen was gebroken van het weekend.

Ik sluit mijn blog af met het feit dat ik dit weekend pas echt het gevoel heb gehad dat ik in Afrika zit. Dankzij Kruger Park!

Heel veel liefs, kusjes en knuffels en tot volgende week!

  • 22 April 2014 - 18:35

    Angelique Faes:

    Wauw wat een belevenis iedere week weer! Leuk geschreven. Ik ben weer benieuwd naar volgende week!

  • 22 April 2014 - 23:22

    Papsie:

    Leuk hoor wat je allemaal meemaakt en waar je ons van laat meegenieten... Diverse klanten lezen ook wekelijks je blog..leuk he die interesse.... Nou mis je al wel een beetje hoor... gelukkig maar dat ik t superdruk heb haha...
    Love You....
    Papsie

  • 23 April 2014 - 15:45

    Mama:

    Wauw, wat een avontuur! Tis effe vroeg opstaan, maar dan heb je wel wat! Ik zie je al met al je enthousiasme (en dat is niet niks!) schreeuwen dat er een cheetah/luipaard in beeld is. Verbaast me niks dat ie er daarna vandoor ging. Gelukkig hebben jullie hem alsnog kunnen fotograferen. Leuk dat Nienke ervoor gezorgd heeft dat je als 'jarige' in het zonnetje bent gezet. Super lief!
    Sterkte met de rest van de week, want als je zo'n top weekend hebt gehad valt het niet mee om daarna 'weer gewoon' te werken. xxx mama

  • 28 April 2014 - 20:34

    Angelique Faes:

    Opa en oma vinden het leuk om je verhaal weer te horen. Ik heb het voorgelezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 12521

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: