Standing on the edge... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Standing on the edge... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Standing on the edge...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Allereerst heel erg bedankt voor alle lieve felicitaties! Ik heb echt een topdag gehad!

Dit is nu al de tweede keer dat ik deze blog ga schrijven, te wijten aan mijn oh zo toffe internet verbinding...

Vorige week was qua werk dus heel zwaar. Heel mijn ritme werd omgegooid en ik was alles behalve te genieten. Ik had nooit verwacht dat nachtdiensten zo zwaar zouden zijn en dat ik er zo lang over zou doen om er aan te wennen. Gelukkig (of juist niet) was er niet zoveel te doen en was het eigenlijk vooral een uitdaging om jezelf wakker te blijven houden. Dankzij de tv en verschillende films is het me gelukt om geen enkele keer in slaap te vallen!

Maar aan alle weken komt een eind! Whoehoe! Het was eindelijk zaterdag 07.00 uur! Ik had weekend! Eerst nog maar eventjes een paar uurtjes slapen want zou al m'n energie nodig hebben die middag! Halverwege de middag gingen we dan met z'n drieën richting Soweto om de Orlando Towers te bezoeken. (Ja, dat zijn die gekleurde torens van Wie is de Mol?) Als eerste ging Anjanet omhoog om het uitzicht te bekijken... Daarna mochten Mitchel en ik omhoog... Niet zozeer om het uitzicht te bekijken. Wat wel echt zeer indrukwekkend was overigens. Nee, wij gingen naar boven om ons leven te wagen... En omdat ik het wel passend vond om als tiener nog één laatste gekke actie te hebben.

Nou, daar stond ik dan... Op het randje van een brug tussen twee torens. Toch nog een beetje huiverig om daadwerkelijk jezelf naar beneden te storten. Maar na drie pogingen liet ik mezelf eindelijk vallen. Letterlijk... Het was het engste en raarste wat ik ooit heb gedaan! Je valt gewoon even 100 meter naar beneden zonder enig gevoel of je überhaupt wel goed vastzit. Je voelt helemaal niks behalve de lucht die om je heen suist. En dan... Ga je in één keer weer omhoog! Tijdens de vlucht omhoog dacht ik er nog even aan om mijn duimpjes omhoog te steken naar de veiligheidsmannen boven zodat ze zouden weten dat ik bij bewustzijn was. Net op tijd want ik ging alweer naar beneden... Zo ging dat nog een paar keer voor ik weer op de veilige grond was beland. Je wordt er wel echt duizelig van trouwens, had ik helemaal niet bij nagedacht!

Nadat we ons leven hadden geriskeerd vonden we wel dat we een lekker etentje hadden verdiend! Onderweg kwamen we langs een ontzettend lekker restaurant wat we ook al kenden van Melrose Arch, maar nog niet ergens anders waren tegengekomen. Wauw, wat was dat eten lekker zeg! Ik denk wel zeker in mijn top 3 van restaurants sinds ik hier ben! Eenmaal thuis aangekomen ben ik zowat recht naar m'n bedje gelopen en erin gedoken. Pff, wat was ik moe zeg! Al die adrenaline was als sneeuw voor de zon verdwenen en had plaats gemaakt voor intense vermoeidheid.

Zondag was een lekker rustdagje. We zijn op ons gemakje met z'n vieren naar the Cradle of Humankind ofwel de Wieg van de Mensheid geweest. Dat is een museum wat een beetje wegheeft van Nemo in Amsterdam, alleen dan gericht op de ontwikkeling van de aarde en tevens de mens.

Al met al was het dus weer een zware week en een super leuk weekend!

Heel veel liefs, kusjes en knuffels vanuit het niet zo zonnige Zuid Afrika!

  • 15 April 2014 - 20:48

    Papsie:

    Wat een stoere meid ben je toch hé... ik zou t niet durven in ieder geval...ben niet zo rock en roll...hahah
    maar goed dat je nu een verstandige 20 er bent en niet meer zulke gekke dingen in je hoofd zult halen...
    Love U....
    xxxxxxxxxxxxxxxx Papsie

  • 17 April 2014 - 09:01

    Jaap :

    Hey Laura,

    Je kent me niet (denk ik), maar toch zijn we familie! Ben neefje van je pa en via zijn fb kwam ik op je blog. Erg leuk om te lezen! Ben benieuwd wat deze buitenlandervaring met je gaat doen en hoe het je misschien een beetje gaat veranderen. En het lijkt erop alsof je ondertussen ook nog eens prima vermaakt. Keep it up en nog veel succes en plezier gewenst daar!
    Groetjes,
    één van je honderden achterneven;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 12516

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: