Beter laat dan nooit? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Wat een rare week is dit... Voor het eerst van mijn leven moet ik Night Shifts draaien, vandaar ook dit vreemde tijdstip, en dat is me toch een vreemde ervaring! Ik ben helemaal de kluts kwijt van dagen, tijden en mijn hele eetpatroon is nu al naar de maan. Er is ook niet echt veel te doen tijdens de shift, dus ik krijg regelmatig pauzes waarin ik even naar buiten ga, de nachtelijke skyline van Sandton bewonder en een lekker kopje thee drink. Of zoals nu, gewoon even achter de pc kruip en mijn blog ga bijwerken. Heb 't al veel te lang uitgesteld!

Na een paar reacties van mensen over mijn vorige blog ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet alles even goed verwoord heb. Het was namelijk best een leuk festival uiteindelijk! We hebben ons prima vemaakt! Alleen het was gewoon niet precies wat we ervan verwacht hadden met z'n allen.

Over afgelopen week, het was eigenlijk een redelijk normale week. Wat ik wel merk is dat nu ik in Front Office sta, ik veel meer collega's leer kennen en ook een stuk beter! Ik heb nu ook al mensen leren kennen die ik zeker ga missen als ik terug ben in NL! Ik kan dan nu ook na een paar weken zeggen dat ik de receptie eigenlijk best wel leuk vind. Ookal zijn de taakjes vrij simpel en sta ik liever in een ander departement. Ik heb namelijk nog nooit zo'n goede band gehad met mijn collega's. (En nu maar hopen dat ze hetzelfde over mij denken!)

Zaterdag zijn we met een groepje Nederlanders weeste stappen in Greenside, wat erg gezellig was! Ik moest alleen helaas wel eerst werken van 7.00 tot 16.00 dus aan het einde was ik echt gebroken! Dit is ook de reden geweest dat ik zondag eigenlijk helemaal niks heb uitgevoerd. Mag ook wel eens een keertje toch?

Komend weekend staat er in ieder geval genoeg op de planning, dus vervelen zal ik me hier niet. Zaterdag ga ik bungeejumpen, als ik niet te schijterig ben, en zondag gaan we op mijn verjaardag naar The Sound of Music! Er zit ook nog een hele goede reden achter waarom we nou precies op zaterdag gaan bungeejumpen, namelijk: als het fout gaat (waar we dus niet vanuit gaan) sterf ik nog als tiener en als het goed gaat ga ik heel bad ass mijn twintiger jaren in! Wat ik me wel afvraag is of ik het ga durven, want een grote mond heb ik wel, maar het echt doen is iets heel anders. Maar dat is iets voor mijn volgende blog! (Die wel weer gewoon op maandag zal zijn)

Tot in mijn twintiger jaren! En iedereen een hele fijne week gewenst!

Liefsssss

  • 09 April 2014 - 08:00

    De Faesjes Uit Gilze:

    Wat leuk om weer van jou te horen! Wat maak je toch veel mee! Wat een ervaring de Engelse woorden beginnen ook al automatisch te komen.
    Night Shifts wij steken er ook nog iets van op! Gelukkig zijn er naast werk ook genoeg leuke dingen te beleven en ga je op jouw verjaardag ook iets leuks doen. alvast happy birthday toegewenst vanuit Gilze!! En even goed die knoop controleren bij het bungee jumpen want we zien graag Laura weer heel terug in Gilze! ;) ;) heel veel lieve groetjes van de Faesjes

  • 09 April 2014 - 10:07

    Papsie:

    Je mag zeker wel een keer een rustdag nemen hoor liefke... "niks verplicht aan niemand" is mijn weekendmotto... Nou je verjaardag... je gaat inderdaad de tienerjaren uit ..maar ja om nou te eindigen met bungee jumpen..wel dapper moet ik zeggen...denk niet dat ik t zou durven maarja ik heb dan ook niet zon grote mond he hahaha Nou fijne week en fijne verjaardag alvast toegewenst.. zal die dag lastig worden om te skype want wij zitten die dag op de tattooconventie te tatoeeren... misschien daarna? hangt ervanaf hoelaat we thuis zijn haha
    Nou liefje take care.....
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Papsie

  • 09 April 2014 - 10:22

    Oma Meeuwesen:

    Hoi Laura wij zijn heel blij om te horen aan je reacties dat je het goed maakt. Van harte gefeliciteerd met je twintigste verjaardag! Veel groetjes van opa en oma en pas goed op jezelf

  • 10 April 2014 - 01:09

    Laura Pijpers:

    Dankjewel allemaal! En ik zal het touw controleren, haha! Leuk om ook weer wat van jullie te horen Opa en Oma!! Ik zal zeker goed op mezelf passen!

    Haha ja ik weet t vader, maar je kent je dochter he, altijd al een waaghals geweest :p zal fotootjes doorappen zodra ik ze heb haha! Oh en wat betref skypen: komt wel goed, laat maar weten als jullie tijd hebben :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 3185
Totaal aantal bezoekers 12518

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: