Front Office, Family Fun Day en Paardje Rijden!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Front Office, Family Fun Day en Paardje Rijden!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Front Office, Family Fun Day en Paardje Rijden!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ja ja, het is weer maandag, dus eventjes een (half)uurtje vrij maken om mijn wekelijkse blog te schrijven. Afgelopen week heb ik op m´n stage in de receptie gestaan. Ondanks dat ik er echt geen zin in had, is het toch heel leerzaam en soms ook leuk geweest. Vooral mijn collega´s zijn aardig en houden de boel een beetje gezellig. Het valt me wel op dat mijn collega's me een snelle leerling vinden, ook al vraag ik dingen vaak nog een keer of twee voordat ik ze echt door heb.

Vrijdag was het Human Rights Day en dus een officiële vrije dag! Toch wel fijn zo'n lang weekend! We waren alleen niet allemaal vrij want het was Family Fun Day op het werk. Dit hield in dat er een groot luchtkussen/stormbaantje was voor de kindjes (en de iets grotere kinderen) om op te spelen, een popcorn, slush puppy en suikerspin machine aanwezig was en er de hele tijd hetzelfde Afrikaanse kinderliedje te horen was. Zelfs ik heb een dansje meegedaan! Het is meteen wel door de halve staff opgenomen op hun smartphones maar dat maakt niet uit! Het was gezellig en dat is het belangrijkste!

Voor zaterdag hadden we het gekke idee om een Horse Trail Safari te doen. En de keuze was gevallen op een Sunset Safari van ongeveer 2 uur, inclusief glaasjes Pêche (voor mij en Angie) en glaasjes champagne voor de rest die "die zoete troep" liever niet had. Begrijpelijk, want zoet was het zeker! Het begon met het kiezen van je eigen paard. Ik koos de meest donkere, want dat leek me wel een rustig en lief paardje. Opzich was het best een lief paard, Alleen op een gegeven moment begon dat beest te draven! Nou, daar ging m'n zonnebril... Door dat gehobbel greep ik in één keer m'n teugels steviger vast waardoor ik de grip m'n zonnebril een beetje verloor. Gelukkig was onze gids zo lief om het eventjes op te rapen, zodat ik gewoon op m'n paardje kon blijven zitten.

Tijdens de safari hebben we zij aan zij met giraffen gereden. Dat was echt waanzinnig!! Er waren een stuk of zeven die met ons mee renden (of van ons af, ligt eraan hoe je het bekijkt) inclusief een paar kleintjes! Echt te gaaf voor woorden...

Voor de rest is er niet zoveel spannends gebeurd. Dat is wel het nadeel van wekelijkse blogs, soms heb je gewoon niet zoveel spannende dingen gedaan... Gelukkig hebben we voor komende weekenden al flinke plannen gemaakt! Zo gaan we komende zaterdag naar een festival genaamd Pacha Ibiza World Tour en waarschijnlijk de week erna naar een kabelbaan die over een natuur park gaat! Heb nu alweer zin in het weekend!!

Heel veel liefs!!

  • 24 Maart 2014 - 20:11

    Je Allerliefste Zusje! :

    Heey Lautje,

    Ik ga zometeen volop beginnen aan de voorbereidingen voor jouw verjaardagscadeau! :D
    Fijn dat je zo kan genieten van de weekenden, je doet echt heel veel leuke dingen!
    En dan zeggen "soms heb je gewoon niet zoveel spannende dingen gedaan" hahaha :p
    Wat ik lees klinkt anders best spannend, heel wat spannender dan wat ik hier doe hihi

    Lieeefss Sanne

  • 24 Maart 2014 - 20:11

    Mama:

    Wauw, wat fantastisch om je zo tussen de giraffen te bevinden!!!! En dat filmpje van jou aan het dansen willen we wel zien natuurlijk. Dus hup hup ga naar je collega's en vraag of ze je dat kunnen mailen om door te sturen naar thuis.

    Geniet komend weekend van het festival, maar kijk wel uit. (Tja, ik blijf je moeder he).

    Wel grappig dat je binnenkort over de dieren heen gaat roetsjen. Je hebt ze al uit je hand laten eten, je er tussenin begeven en dan nu nog erover heen. Ben benieuwd wat je hierna weer verzint.

    Fijne week meid en app nog wat foto's, dan zet ik ze op facebook voor je.

    Liefs mama

  • 24 Maart 2014 - 21:39

    Papsie...:

    We kijken altijd weer uit naar je wekelijkse belevenissen.... Wij hebben vandaag een ochtendje tuincentra bezocht met als klap op de vuurpijl een lekker broodje pittige kip met een colaatje bij de Hornbach.... Jaaaaaa wij maken ook vanalles mee...We wilden nog terug gaan vanmiddag om een hele grote bloembak te gaan halen die we gezien hadden, maar Sanne was te laat terug van haar sollicitatie...dus dat wordt volgende week haha
    Nou have fun liefie....

    Papsie

  • 25 Maart 2014 - 15:43

    Laura Pijpers:

    Fijn om ook elke week weer van jullie wat te horen! :) Haha klinkt lekker papsie!

    Nouuuu Sanne... Ik krijg t pas als ik terug ben zeker?? Pff.. Unfaiirrr...

    Is goed mam, ik zal je binnenkort wat leuke foto's door appen!

    Liefssss

  • 25 Maart 2014 - 17:17

    Sanne Pijpers:

    haha ik zou niet weten wanneer ik t je anders moet geven :p

    Misschien stuur ik op je verjaardag wel een fotootje ervan :) hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 12516

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: