Is dat nou een steen of een leeuw? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu Is dat nou een steen of een leeuw? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Pijpers - WaarBenJij.nu

Is dat nou een steen of een leeuw?

Door: Laura Pijpers

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ruige wegen overleefd, op een afstand van twee meter langs olifanten en neushoorns gereden, stenen gespot en lekker gepicknickt tussen de wilde dieren. Dat is een korte samenvatting van mijn eerste echte zondag hier in het zonnige Zuid-Afrika. Maar eerst even over mijn eerste werkweek in het Radisson Blu Gautrain Hotel.

Helaas zijn 3/4 van de foto's die ik gisteren heb genomen verloren gegaan bij het overzetten van de foto's van mijn camera naar mijn laptop. Gelukkig hebben de anderen wel hun foto's nog, dus uiteindelijk zal ik wel foto's zoals de mijne terug hebben. Maar dat maakt het niet minder jammer.

Maar zoals ik al zei, eerst eventjes wat verhaaltjes over mijn eerste week als stagiaire bij Radisson Blu.

De eerste twee dagen hadden we eerst een training meegelopen over het bedrijf, hun values, hun missie en wat standaard procedures zoals het behandelen van klachten en het voldoen aan 100% gastentevredenheid. Ondanks dat het echt best pittig was, was het wel heel leuk om zo meteen nieuwe collega's te ontmoeten en samen dingen te leren en ontdekken. Na de training begon het echte werk... Nouja, werk... Mijn eerste werkplek is op de Reservations afdeling, waar het meeste gelachen wordt volgens mijn nieuwe collega's. Alleen ik heb zowat de hele tijd bestandjes lopen filen en de rest geobserveerd. Mijn collega's zijn echt top mensen, ze zijn ontzettend vriendelijk en warm en ik voelde me echt meteen een deel van het team, ookal doe ik alleen vrij simpele taakjes tot nu toe... Mijn "buddy" heeft een nietjes-uithaal-machine die ze "mother-in-law" noemt, wat ik dus toen ze vroeg waar ik haar Mother-in-law had gelaten nog niet wist... Ik weet nog steeds niet hoe dat ding nou werkelijk heet...
Valentijnsdag was echt een hele happening op de Reservations afdeling, de telefoon rinkelde ontzettend vaak en ook mijn collega's waren in de ban van Saint Valentine. We hebben zelfs allemaal een lekkere brownie en wat snoepjes gekregen van het Human Resources Team! Al met al is het echt een top hotel, ontzettend gezellige collega's, een goede begeleiding en een warme, vriendelijke sfeer door het hele hotel.

Wat wel raar is dat ik ontzettend moe ben sinds ik hier ben... Het komt volgens ons doordat we hier best ver boven het zeeniveau zitten in plaats van onder het zeeniveau zoals we in ons koude kikkerlandje gewend zijn. (Ongeveer 1800 meter boven zeeniveau). Dus het zuurstofgehalte is hier heel anders. Maar langzaamaan wen ik eraan dus hopelijk ben ik over een weekje weer wat energieker. Ook zijn alle indrukken heel overweldigend, de cultuur is hier zoveel anders dan in Nederland, dat merk je vooral als je ergens anders gaat eten. Wat we al een aantal keer hebben gedaan omdat het ongeveer evenveel kost als zelf boodschappen doen en koken. Lucky us!

Dan nu, ons allereerste safari avontuur... De dag begon al om 4 uur 's ochtends, nouja, half 5. Want ik had me verslapen. Gauw alles inpakken en op naar Morningside om daar bij de anderen in te stappen en richting Pilanesberg te vertrekken. Na een paar keer verkeerd te zijn gereden hebben we uiteindelijk toch de weg gevonden en kon het dieren spotten beginnen. We begonnen simpel, met wat hertjes, zebra's, gnoe's en wrattenzwijnen. Na deze rustige diertjes wilden we wel wat meer actie zien, dus gingen we op zoek naar olifanten. We wisten totaal niet waar we alles konden vinden dus reden we maar wat leuk klinkende straatjes in. Al snel kwamen we drie neushoorns tegen die aan de kant van de weg stonden. Echt waanzinnig gaaf! En een paar kilometer verder vonden we dan eindelijk de langverwachte olifanten! Ook echt maar een meter van de weg af! Echt absurd... Op het einde wilden we nog leeuwen, cheeta's of luipaarden spotten, maar uiteindelijk hebben we alleen maar stenen gevonden... Die overigens echt mega veel op een leeuwenhuid leken!! In de auto ging het dan ook de hele tijd zo: "Jaaa!! STOP STOP STOP!! Oh... Nee... het was een steen..."

Het was echt een waanzinnige ervaring! Volgende keer pakken we het groter aan en gaan we het Kruger National Park bezoeken!

  • 17 Februari 2014 - 22:22

    Angelique Faes:

    Hoi Laura, wat leuk om jouw verslagen te lezen. Lekker op tijd naar bed, dan komt de energie wel weer terug. Geniet ervan! Groetjes van de faesjes uit gilze

  • 18 Februari 2014 - 21:58

    Je Lieve Pappie:

    Leuk om te lezen moppie ...veel van mn klantjes leven ook mee...t gaat hier nu zowat dagelijks over je reisverslagje.... Love You...xxx

  • 24 Februari 2014 - 11:00

    Dennis Vermetten:

    Echt leuk om die verhalen zo te lezen Laura!!
    Het is fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en dat je goed ontvangen bent door je collega's.

    Heel veel plezier nog en natuurlijk heel veel succes.

    Groetjes uit het kikkerlandje waar het nu +/- tussen de 10 en 15 graden is!
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Voor mijn praktijkstage van de Hotel Management School Maastricht ga ik 5 maanden naar Johannesburg, Zuid Afrika. Tijdens deze periode ga ik proberen om een blog bij te houden zodat iedereen van mijn "avonturen" kan meegenieten!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 12520

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 13 Juli 2014

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: